2009

Januari
Jag hade ett nyårslöfte att inte äta godis på 6månader. Jag kom tillbaka från jullov i Luleå. Jag redovisade ett vävprojekt som jag hade i skolan.. Jag fick veta att jag inte fick mer jobbtimmar på Tygfabriken.

Februari
Jag var som utställare på möbelmässan i skolans monter och partade med F och två Irländare (?) och var på syntkväll!! Jag hittade ett körkort + bankomatkort och blev rikligt belönad för att jag letade rätt på ägaren.

 Mars
Mamma fyller 50år!! Jag skriver på min uppsats Slöjd, hantverk, konsthantverk och formgivning. Det är danstävling i Linköping och det går mycket bra för klubben.. Vi firar även S 25års dag..

 April
Jag återupptar vänskapen med Östen, vävstolen på skolan för att göra mitt examensarbete. Jag fyller 26år och firar hemma i Lule med påsk.

 Maj
Jag jobbar för fullt med mitt examensarbete och äntligen är utställningen på Östergötlands länsmuseum. Jag får besök av min familj och får även veta att jag ska bli moster.

 Juni
Avslutningsmiddag med klassen. Jag och Anders åker till Stockholm och träffar E för att se Bruce Springsteen och de ser även fotboll Sverige- Danmark. Jag åker uppåt för Bröllop där A-K och D gifter sig och hälsar samtidigt på Fia i Vännäs. Firar midsommar utan älsklingen i Lule med familj och vänner. Jag får arbetsintervju och jobb inom en vecka på AH:s gardiner i Linköping. Dansvecka på Öland. Anders fyller 27.

 Juli
Dansvecka på Öland. Jag får börja äta godis igen. Tillbaka till Lule för att jobba på städ. En veckas semester i Kiruna med Anders familj.

 Augusti
Åker tillbaka till Linköping för att börja på nytt jobb..

 September
Orsakar revbenssmärta genom att vara Jag (klantig), åker till Öviksmaran och dansar med smärtande revben. Var på Lindyläger i Linköping med Andrew Sutton, grymt roligt läger. Håller medelkurs i bugg.

 Oktober
Jag och S var på tjejkväll och lyssnade på Niklas Strömstedt. Försökte göra ngt åt min tidsotimism.. Försöker att hitta tillbaka till min kreativitet genom att sy gardiner, väskor mm..

 November
Långweekend i Stockholm med Anders.. Vi får bo hos S.L.. Vi går på musikalen Cats, träffar vänner och lite shopping.. Går även på ett hemligt uppdrag. Jag var med på en skojtävling i bugg i klubben och kom 3:a..

 December
Jag och Anders förlovar oss 5:e december. Jag köper en grymt fin gran i plast. Jag får veta att min provanställning inte skall förlängas. Fia fyller 30år! Jag får komma hem till familj och vänner och Jul i Luleå.. JAG BLIR MOSTER!! Till Joel. Jag och Anders firar nyår i Örebro genom att gå på bröllop, då E och M gifter sig.


Kommentarer
Postat av: Moster

Hej Moster.

Du ska bara veta vad det är kul att vara moster. Det var kul att läsa din "årskrönika" Tack för det. Hoppas nu allt går bra med jobb och så.

<3 Kram från en Moster till en annan Moster<3

2010-01-08 @ 22:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback